sobota, 30 stycznia 2016

Racuszki z otrębami



Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne racuszki z jabłkami i  otrębami owsianymi. Bardzo fajna i ciekawa propozycja fit posiłku na słodko. Odkryłam go dzisiaj podczas jedzenia śniadania i od razu postanowiłam wypróbować - jak się okazało, gra była warta świeczki (jak to poważnie brzmi). Co do kwestii estetycznej, proszę o wyrozumiałość  niestety nie jestem kulinarnym wirtuozem i  "ładne" układanie potraw na talerzu mi nie wychodzi x)


Co będzie nam potrzebne?
- pół szklanki otrębów owsianych
- pół szklanki mąki pszennej (może być też bezglutenowa np. gryczana)
- szklanka jogurtu naturalnego (lub kefiru jak ktoś woli)
- jajko
- łyżka cukru trzcinowego
- czubata łyżeczka cukru waniliowego
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 średnie jabłka 
- oliwa z oliwek  

Sposób przygotowania:
Jajko roztrzepać (zmiksować) z cukrem trzcinowym i waniliowym tak, aby powstała jednolita masa.
Dodać do tego jogurt naturalny, przesianą mąkę, proszek do pieczenia i otręby. Całość porządnie wymieszać łyżką. Na koniec dodać pokrojone w drobną kostkę jabłka i znów wymieszać. Taką masę smażymy na oliwie (lub oleju jeśli ktoś woli aczkolwiek nie polecam). Aby placuszki były mniej tłuste tak jak w przypadku placków ziemniaczanych, po wyjęciu z patelni kładziemy je na talerzyku, na papierowym ręczniku. W ten sposób oliwa wniknie w papier. Smażymy na małym ogniu, z dwóch stron na złotawy kolor. Gotowe placuszki można podawać z cukrem pudrem lub bez, ja osobiście wolę wersję z cukrem i odrobiną cynamonu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz